Tot ce trebuie sa stii despre serviciile de reconditonari jante

Spre deosebire de inlocuirea jantelor uzate cu altele noi, reconditionarea acestora se poate dovedi a fi un proces mult mai ieftin. Fie ca vorbim despre o masina noua sau una second hand, una de lux sau una de buget, jantele noi pot avea preturi destul de mari si deseori, jantele uzate pot fi inca refolosite pentru altee perioade de timp pana cand acestea sa devina neutilizabile si sa fim astfel nevoiti sa le inlocuim.

Reconditionarea jantelor, pentru cele mai bune rezultate, trebuie facuta in cadrul unui service specializat, unde sa avem parte atat de mecanici cu experienta cat si de echipamente si unelte profesionale. Numai in acest fel ne putem asigura ca jantele nu vor pierde din rezistenta de baza iar defectele aparent remediate, sa nu degenereze.

Indiferent de materialul din care sunt confectionate jantele sau de tipul acestora – otel, aliaj, aluminiu, magneziu, modulare etc. – toate trebuie sa treaca prin etapa de sablare, sudare, indreptare, roluire, grunduire si vopsire pentru a inchide complet si complex procesul de reconditionare jante. Toate atelierele auto specializate in servicii de reconditonat roti, asemeni celor de la SRZ Powder Coating, fac asta, fiecare etapa fiind absolut necesara in obtinerea unui rezultat cu adevarat satisfacator.

Iata astfel, cateva dintre etapele de baza in procesul de reconditonare a unei jante:

Sablarea jantelor – practic, acest proces presupune, mai exact, indepartarea stratului de vopsea existent dar si a anumitor defecte mici ce nu necesita interventii mai mari. Putem numi acest al doilea pas sin cadruol sablarii retusarea imperfectiunilor, realizat astfel incat suprafata sa devina uniforma si sa nu existe neconcordante de natura estetica

Sudarea jantelor – dupa sablare se realizeaza reconstructia prin procesul de sudare a jantelor – sunt eliminate zgarieturile adanci cauzate de eventuale atingeri ale rotii de diverse borduri sau scuaruri, intalnite cel mai adesea pe buza jantei. Sudarea jantelor este o operatiune necesara atunci cand acestea prezinta fisuri sau zgarieturi adanci, procesul actionand pentru reparatii locale

Indreptarea jantelor – aceasta etapa reprezinta un proces care foloseste caldura  sau alternativ, ajutorul unei prese hidraulice. La SRZ de foloseste indreptarea la rece, asigurand astfel pastrarea structurii de rezistenta a materialelor din care janta este realizata. Mai precis, janta este centrata si asezata pe un aparat special care foloseste un ceas comparator. O data ce janta a fost pozitionata corespunzator, presa va apasa pe suprafetele indoite si deteriorate in scopul aducerii lor la forma initiala

Roluirea jantelor – umatorul pas al procesului de reconditionare jante este procesul de roluire a jantelor. Aici se foloseste tehnologia cu role reci, un procedeu care nu foloseste caldura. Cum functioneaza rola cu motor? Aceasta este pozitionata impotriva jantei prin apasarea (roluirea) indoiturii concomitent cu rotirea jantei. Tehnologia este folosita doar in unele situatii si este urmata de finisarea suprafetelor, grunduirea si vopsirea electrostatica

Un alt pas important este cel al pregatirii jantelor pentru vopsire. Acestea sunt curatate si spalate cu diversi agenti care indeparteaza grasimile, uleiurile si alte substante ce pot afecta aderarea vopselei pe suprfata. Putem numi acest proces simplu, degresare. De la un atelier la altu se opteaza apoi pentru mai multe procese, precum grunduire, vopsire si mai apoi lacuire, fiind utilizat un lac electrostatic transparent. Acestea ofera si mai mult luciu si rezistenta suprafetei, alaturi de vopseaua electrostatica. Printre numeroasele culori pe care cei de la SRZ le pot implementa se numara si OEM Graphite Lucios. Aceasta abreviere face referire la parti de schimb sau echipamente ce au fost create de producatorul unei masini pentru aceasta, in acest caz, jantele. Sunt oferire astfel si culori distincte ale vopselei sau lacurilor.

O tehnica la care din ce in ce mai multi soferi apeleaza, in special pentru schimbarea look-ului jantelor lor si practic, al masinii cu totul, este Diamond Cut. Aceasta este o tehnica realiata cu ajutorul unei masini CNC cu control numeric computerizat prin care janta poate fi debitata in anumite puncte, in vederea obtinerii unui nou design. Procesul se realizeaza dupa aplicarea straturilor de vopsea si lac. O data stabilit modelul dorit ce se vrea obtinut si incarcat in programul masinii CNC, se trece la scanarea jantei si stabilirea punctelor ce urmeaza a fi debitate si strunguite.

Sudura jante din aliaj care sunt fisurate este un proces delicat care trebuie realizat de un sudor experimentat. Sudorii neexperimentati pot provoca mai mult rau jantei decat bine. Aceste componente suporta greul utilizarii drumului, iar forta cu care conducem le poate slabi. Jantele deteriorate pot afecta, de asemenea, controlul sau eficienta vehiculului. La SRZ Powder Coating sunt analizate cele mai bune metode de sudura jante auto. In primul rand, locatia fisurii determina rezistenta jantei. Fisurile de pe partea din spate a jantei sunt sudabile. Fisurile care ruleaza paralel cu directia de rotatie a rotii nu pot fi sudate.

NU este mereu la fel de usor sa ne dam seama daca o janta este defecta, daca este indoita sau nu, cand acest lucru se intampla, peste timp, datorita greutati masinii care apasa pe ansamblul rotii sau chiar prin montarea necorespunzatoare a anvelopelor in unele cazuri. Este bine insa ca o data cu realizarea unei inspectii, un specialist sa verifice si acest aspect. Iar daca jantele se dovedesc a fi intr-adevar indoite si se constata ca pot afecta nivelele de control si siguranta ale masinii pe sosea, este indicat sa apelam la serviciile de indreprare a jantelor, in cadrul unui service specializat.