Servicii SEO “homemade” – cum dai startul optimizarii site-ului tau?
Daca ai un website, trebuie sa ai si SEO!
Acesta nu este vreun proverb sau o zicala din stramosi, ci adevarul pur si simplu. In ziua de astazi, daca activezi in domeniul online (uneori nici nu este necesar un website propriu zis), trebuie sa incepi sa faci search engine optimization. Mai exact, trebuie sa optimizezi continutul creat de tine pentru motoarele de cautare, in principal pentru Google.
Optimizarea este facuta, in general, de persoanele si agentiile care ofera servicii SEO, din moment ce acestia cunosc toate chichitele domnului Google. Totusi, dupa cum probabil stii daca ai citit ceva articole in domeniu, partea de inceput a SEO poate fi si handmade sau homemade. Pe scurt, nu ai nevoie de o agentie pentru a incepe sa faci SEO – desigur, trebuie sa stii totusi ce faci!
Astfel, iata cateva sfaturi importante privind optimizarea site-ului tau, direct de la o agentie SEO cu peste 9 ani de experienta in domeniu!
Este important sa indici un H1 pentru fiecare pagina!
Fiecare pagina a website-ului tau trebuie sa aiba un H1 (main heading, titlu) bine definit – anume sa poata fi identificat de catre motoarele de cautare. Acest lucru poate fi facut prin intermediul editorului de text al platformei pe care este construit website-ului tau sau prin simpla indicare a tag-ului H1 prin cod HTML (<h1> text </h1>).
Evident, este de la sine inteles ca acest H1 trebuie sa contina cuvantul cheie principal aferent fiecarei pagini. De fapt, acesta este unul dintre primele lucruri pentru care vei plati atunci cand apelezi la servicii SEO – optimizarea tuturor tag-urilor website-ului tau (H1, H2, H3, dar si meta titluri si meta descrieri).
Important este sa nu citesti prea multe articole care intaresc importanta meta titlului si meta descrierii si sa uiti de definirea unui H1.
Este important sa existe un cuvant cheie principal, dar si cuvinte secundare!
Trebuie sa intelegi faptul ca o pagina de-a ta rar se va clasa pe un cuvant cheie principal. De exemplu, daca vinzi jucarii pentru pisici si optimizezi pagina doar pentru cuvantul cheie jucarii pisici, vei avea nevoie de multe alte resurse pentru a concura cu primele rezultate din prima pagina Google.
In schimb, daca jucariile tale au o anumita tematica (poate au forma de peste, de exemplu) si atunci optimizezi continutul paginii aferente cuvantului cheie jucarii pisici si cu un cuvant cheie secundar precum jucarii pisici in forma de peste/ jucarii pisici peste, atunci cresc sansele de a acapara acest cuvant cheie secundar – eviti astfel stresul rezultat din faptul ca pagina ta nu se claseaza pe o pozitie buna (si nu ajungi la concluzia ca doar o oferta de servicii SEO te poate scoate din impas).
Este important sa optimizezi si pozele cu anumite cuvinte si expresii cheie!
Pozele atrag privirea – dupa cum se spune, o poza face cat o mie de cuvinte. Asadar, in loc sa te chinui sa adaugi un cuvant cheie de 10 ori intr-un articol de 1000 de cuvinte, mai bine introduci cateva poze optimizate pe cuvinte cheie principale si secundare.
Intr-adevar, acesta este un alt lucru pentru care vei plati atunci cand apelezi la servicii SEO. Dat fiind faptul ca este un lucru pe care il poti face personal, este indicat sa lasi pe mana unei agentii profesionale aspecte precum link building, social media si altele – si nu optimizarea pozelor.
In cele din urma, daca deja ai aplicat cele mentionate si doresti sa-ti duci afacerea online la urmatorul nivel, atunci ar trebui sa apelezi la expertii departamentului SEO din agentia de marketing digital The Markers. Acestia iti pot explica toate cele necesare din capitolul SEO – inclusiv ceea ce pot face ei pentru tine si pentru imaginea afacerii tale in online!