Semnificatia EGR-ului si motivele anularii

Supapa de recirculare a gazelor de eșapament sau supapa EGR este componenta care contribuie la scaderea consistenta a cantitatii de gaze nitrice.

Supapa de recirculare a gazelor de eșapament sau supapa EGR este componenta care contribuie la scaderea consistenta a cantitatii de gaze nitrice, ajutand semnificativ la protectia mediului prin limitarea fenomenului poluarii.

Incepand cu anul 2007, autovehiculele alimentate cu motorina iesite din fabrici au in dotare aceasta supapa. Astfel, scopul acestei supape este reprezentat de limitarea fenomenului poluant generat de autovehicule si a cantitatii de oxid de azot, in scopul respectarii normelor EURO.

De asemenea, noile cercetari demonstreaza faptul ca supapa joaca un rol semnificativ si in reducerea puterii motorului cu aproximativ 3%, acest aspect conducandu-ne la ideea ca motorul utilizeaza cu 3% mai mult carburant in vederea atingerii performantelor sale, ceea ce va creste, implicit, cantitatea dioxidului de carbon evacuat in atmosfera.

Rolul supapei EGR – modalitatea in care aceasta isi indeplineste rolul in configuratia masinii

Principiul de functionare presupune montarea supapei in proximitatea galeriei de evacuare. O alta supapa dinauntru ajuta supapa EGR sa intoarca, partial, gazele de evacuare ce nu au fost arse, catre motor, in vederea unui nou proces de ardere. Astfel, volumul de gaze ajunge in galeria de admisie a autovehiculului; aerul se va combina cu gazele de evacuare inainte de a ajunge la cilindri, in acest fel masina generand mai putine noxe si afectand mai putin mediul inconjurator, dupa cum considera unii ingineri auto.

Adevarul este ca acest proces creeaza probleme motorului; intai de toate se constata un consum ridicat de carburant, aerul in combinatie cu gazele arse realizand o ardere ineficienta, spre deosebire de aerul avand in componenta o cantitate mai mare de oxigen. Arderea in sine controleaza cantitatea de combustibil utilizat de masina.

Un alt aspect de luat in calcul este reprezentat de faptul ca gazele ce nu au fost arse vin la pachet cu o cantitate considerabila de carbon, acesta ramanand, incet incet, in motor si in galeria de admisie, creand depuneri. Pentru a scapa de depuneri trebuie sa apelati la o curatare egr. Depunerile vor avea ca efect direct scaderea capacitatilor autovehiculului, conducand de asemenea la preturi ridicate in service in conditiile in care supapa se blocheaza ca urmare a resturilor de carbon inmagazinat.

Trebuie retinut faptul ca supapa EGR directioneaza gazele de emisie dar nu le filtreaza printr-un filtru, motiv pentru care inmagazinarea carbonului reprezinta un proces continuu, cu efecte negative.

Gazele ies din cilindru la o valoare termica foarte ridicata, de aproximativ 700 grade Celsius, fiind necesar radiatorul masinii care va scadea temperatura in prealabil ajungerii gazelor la nivelul motorului. Este de la sine inteles faptul ca daca ansamblu de racire se defecteaza, se va defecta automat si motorul masinii.

Ce este egr? Este EGR-ul indispensabil pentru motorul autovehiculului?

E.G.R. nu este indispensabil autoturismului dumneavoastra. A fost introdus in configuratia autovehiculelor in vederea respectarii noilor reguli la nivel international, in vederea protejarii mediului prin limitarea fenomenului poluarii. Insa EGR este indispensabil in vederea trecerii cu brio a inspectiei tehnice periodice, motiv pentru care anularea sa ar trebui sa dea de gandit celor care iau in calcul aceasta optiune.

Cat de greu este sa anulezi EGR-ul?

Desi contrar normelor juridice in vigoare, foarte multe persoane abilitate ofera servicii de anulare a supapei in discutie. Anularea se face cu ajutorul unei placute introduse in EGR, in vederea limitarii accesului gazelor, apeland apoi la actualizarea softului, manipuland motorul sa creada faptul ca supapa E.G.R. nu mai exista.

Rezultatul va fi reprezentat de o scadere a consumului de carburant si a valorilor termice ale motorului, precum si de o crestere a functionalitatii masinii.