Documente si pregatiri necesare pentru repatrieri Germania
Indiferent de tara din care se realizeaza un proces de repatriere a persoanelor decedate, este nevoie de respectarea anumitor standarde de siguranta si igiena alaturi de alte aspecte de interes, unele existente la nivel international iar altele existente specific pentru anumite tari, implementate de guvernele acelor tari. In orice caz, acest proces este unul in care este nevoie de cunostinte, experienta si dotari potrivite, care sa respecte toate legile si normele necesare.
Printre tarile din Europa in care se gasesc numere mari de cetateni romani, fie stabiliti acolo pentru munca sau care se afla doar temporar, pentru studii, in vizita si asa mai departe, se numara si Germania. Exista persoane de origine romana atat in marile orase de acolo cat si in zonele puternic industrializate dar si cele care sunt considerate obiective turistice. Datorita faptului ca salariile de aici, chiar si pentru imigranti sunt mai mari ca in Romania, aceasta tara a fost vizata de multi ani ca o surse de venit mai buna pentru cei ce au vrut sa aiba o viata mai buna, pentru ei si pentru cei dragi. Dar asa cum este cursul vietii, nu stim niciodata caree ne va fi ultima clipa pe acest pamant si astfel, unii dintre romanii ce se afla in Germania, indiferent de scop, pot deceda, fie din cauze naturale, boli, accidente sau alte motive.
Ca in orice alta tara, autoritatile iau toate masurile necesare pentru a investiga si a pastra corpul neinsufletit in conditiile potrivite, intr-o morga, pana cand acesta poate fi preluat de familie sau in caz contart, inmormantat de catre stat. Cat despre repatriere, aceasta poate fi realizata in mai multe feluri. Fie a trupului neinsufletit, in scopul inmormantarii in tara natala, fie a cenusii resultate din cremare, ambele variante putand fi realizate de catre o agentie de repatriere si transport funerar international.
Ca si costuri si usurinta, metoda incinerarii este cea mai avantajoasa insa este utilizata de un numar destul de mic de persoane, cei religiosi considerand asta o ofensa la adresa divinitatii si a bsericii si astfel, este evitata. Desigur, si in ceea ce priveste inmormantarea copului decedatului, exista solutii prin care membrii familiei sau apropiatii sa nu fie nevoiti sa cheltuie vreun ban, daca persoana decedata a beneficiat in timpul vietii de o asigurare de viata care dupa deces sa-i revina unui anume membru al familiei si din care astfel sa poata fi decontat costul proceselor de repatriere. Un astfel de serviciu este in cele mai multe cazuri numit repatriere cu costuri 0.
Primul pas in repatrierea unei persoane decedate este obtinerea documentelor necesare. Este nevoie pentru asta de anumite documente ale decedatului, precum cartea de identitate iar acolo unde este cazul un certificat de casatoriea sau unul de divort sau un certificat de nastere. Prin acestea pot fi realizate anumite documente, fiind necesare datele personale ale persoanei decedate. In prima faza se vor intocmi documente precum certificatul de deces precum si cel constatator de deces, eliberat de regula de medicul legist ce a constatat decesul si in unele cazuri, a realizat autopsia cadavrului, unde este nevoie de asta. Este necesar ca aceste documente sa fie eliberate atat in limba Germana cat si Romana, un alt document fiind extrasul de deces multilingv. In ceea ce priveste transportul funerar international pentru repatriere decedati Germania, documentele de baza sunt pasaportul mortuar si pasaportul de transport funerar international.
Alaturi de documentele necesare este nevoie si de dotari care sa respecte toate standardele de igiena si siguranta. In acest fel, masina trebuie sa fie in stare cat mai buna de functionare, fiind pana la urma vorba despre parcurgerea de distante lungi dar si sa aiba un sistem de climatizare performant. Corpul persoanei decedate trebuie pregatit corespunzator, prin imbalasamare sau realizarea injectiei cu formol care sa ajute la buna pastrare a trupului si prevenirea putrefactiei si sa fie plasat neapartat in sicriu de zinc, dotat cu valvola, pentru purificarea aerului, care mai apoi sa fie plasat in sicriu de lemn, ambele etansate corespunzator si care nu pot fi desfacute pana cand nu se va ajunge la destinatie.
O data cu decesul unei persoane, sunt anuntate in cel mai scurt timp autoritatile ambasadei romane din Germania care mai apoi ia legatura cu autoritatile din tara noastra si in cele din urma, comunica asta familiei persoanei care a decedat. Pentru ca nu este timp de pierdut, trebuie contactata in cel mai scurt timp o agentie de repatriere profesionala care sa preia rapid contractul si sa se puna in miscare. Cel mai rapid se poate proceda daca acea agentie dispune si de puncte de lucru in Germania, alaturi de alte tari in care ofera serviciile de repatriere si transport funerar international pentru ca nu ca mai fi nevoie decat de drumul de la punctul de lucru al agentiei in orasul in care se afla persoana decedata si apoi in tara, in orasul in care se va realiza mai apoi inmormantarea.
Pentru ca o agentie de repatriere sa functioneze cat mai bine este nevoie de experienta in acest domeniu, de angajati instruiti, care sa cunoasca si o limba straina si procedeele necesare de obtinere a documentelor necesare din tarile in care sunt oferite servicii, o buna comunicare cu clientii dar si cu institutiile din tarile in se realizeaza serviciile de repatriere, promptitudine, profesionalism si desigur, preturi care sa reflecte ceea ce este oferit in acest sens pentru o cat mai mare eficiente si desigur, liniste sufleteasca adusa apropiatilor persoanei decedate.